Повечето качества на даден човек са специфични за него и не зависият от пола му. Има обаче и определени разлики в подхода на мъжете и жените към работата. Анализаторите Барбара Анис и Джон Грей изброяват най-основните сред тях и казват, че по-доброто им разбиране ще доведе и до по-голямо взаимно уважение и по-добро сработване между колегите във всяка компания.
1. Мъжете и жените разбират по различен начин баланса между работа и личен живот.
Жените по правило са по-отзивчиви към различните нужди на компанията, докато мъжете често се фокусират върху една конкретна цел. Така например, ако при даден служител се появи конфликт между работата и личния живот, шефът жена ще е по-склонна да прояви разбиране и готовност за съдействие. Казано по-простичко, представителките на нежния пол ценят повече баланса между работата и личния живот, отколкото мъжете.
-
11 теми на разговор, които не са подходящи за офиса
Внимавайте какво говорите на работа, то може да се обърне ср...
виж още
2. Жените търсят съгласие, мъжете – бързи решения.
Жените по-често задават въпроси, които помагат за обмяна на идеи и постигане на полезни за всички решения, пишат Анис и Грей. Дамите се стремят към съгласие, проявяват внимание към проблемите на другите и търсят подкрепа. Всичко това, по правило, мъжете не обичат да го правят.
3. Жените и мъжете водят диалог различно.
-
Ако кажете тези 5 неща на шефа си, може да съсипете кариерата си
На почти всички ни се е случвало в някакъв момент да кажем погрешното нещо на погрешния човек. Обикн...
виж още
Мъжете обичат да се съревновават и затова в разговор често се прекъсват един друг, за да изразят позицията си. Докато жените предпочитат да постигнат съгласие, изслушвайки всички гледни точки. И двата стила на общуване са ценни сами по себе си. Жените разглеждат проблема в неговата цялост и се стараят да го осмислят без анализ на детайлите, докато в същото време мъжете се фокусират върху детайлите и се опитват да решат проблема, разделяйки го на части.
Коментари