Честито, вече имате нова работа! Сега трябва да разберете и как по-бързо да се впишете в средата. Разбира се, усърдната работа и ентусиазмът ще ви помогнат значително, но ето още 3 начина, които биха могли да забързат процеса на адаптация.
1.Отпуснете се и наблюдавайте
Може би искате да направите страхотно впечатление още от момента, в който влезете през вратата, но преди това трябва да отделите малко време, за да разберете какво се случва в новата ви компания и как са устроени отношенията между колегите. Ще се наложи да се справяте с истински бюрократичен лабиринт, за да вникнете в корпоративната култура. Наблюдавайте „групичките”, слушайте внимателно разговорите и езика на тялото на останалите, с две думи – анализирайте чрез наблюдение, вместо да се опитвате да биете на очи.
2. Уважавайте всеки
Само защото някой ви изглежда, че е човек от по-ниско ниво в йерархията, не означава, че трябва да го пренебрегвате. От охраната на паркинга до персонала на кафенето, уверете се, че общувате и уважавате всеки, с когото сте се сблъскали на новата си работа. Както се казва „миялната машина е най-важният служител във всеки ресторант, въпреки че е ниско платена.”
3. Разберете кой има повече власт
Може да звучи повърхностно, но това наистина е важно. Не мислете, че ръководителят на вашия отдел е единственият човек, който трябва да впечатлите. Напротив, понякога най-трудните решения се взимат от доверени хора, които носят цялата отговорност. Затова разберете кой каква функция изпълнява в компанията, независимо от заеманата длъжност.
Коментари