Сещате ли се за онзи момент, в който сте седнали с чаша вино в хола и се чувствате страхотно благодарни, че вече не работите в онази компания? Онази, в която хората постоянно бяха на тръни, атмосферата беше токсична и можехте да се доверите на шефа си толкова, колкото и да го ударите (а тази мисъл ви е минавала много пъти през главата).
Подобни работни места могат да съсипят и кариерата ви, и психиката. Но ако сте работодател или мениджър, от вас зависи да промените нещата. На първо място трябва да изградите наистина сплотен и продуктивен екип, пише Inc.com. Това може да се случи чрез тези 3 неща.
1. Синергия
Добрият екип генерира разнообразни идеи, а членовете му се захранват един друг с креативност. Водят оживени, но цивилизовани дебати около проектите. Резултатът е служебна синергия. Работата започва да се върши с по-високо темпо, защото хората се чувстват ценени и ангажирани – гласовете им се чуват. Именно лидерът е този, който трябва да създаде такава среда.
2. Отворена комуникация
Добрият ръководител също така трябва да се погрижи всеки служител да може свободно, без притеснение, да изразява мнението си. Както и да получава обективни отзиви за работата си. Лидерът трябва да поставя много ясни цели и да уточнява какви очаквания има от екипа си. Прозразчността трябва да бъде водещата политика.
3. Доверие
Градивната критика е едно, скандалите и грубото отношение – съвсем друго. Лидерът трябва да приема идеите с отворено съзнание и поне да ги обмисля, преди да ги отхвърля. Подчинените не бива да се страхуват от експериментите и провалите, защото пътят към израстването минава през тях.
Коментари