Етикетът и езикът на тялото са два много важни компонента от всяка една среща с клиент или потенциален такъв. Това, което тялото ви казва на човека отсреща, понякога е по-красноречиво от думите ви. Ето защо е важно да синхронизирате вербалните и невербалните сигнали, които изпращате към своя събеседник, ако искате да постигнете желаните резултати. Вижте съветите на HubSpot, които ще ви помогнат да го постигнете.
1. Не заставайте в някаква отпусната или полулегнала поза. Това ще бъде изтълкувано от събеседника ви като знак, че предпочитате да сте някъде другаде, вместо на тази среща. Освен това е признак за липса на концентрация и интерес към обсъжданата тема.
2. Забравете за вредния навика да почуквате с пръст по масата. Може би е нервен тик или стар навик, но не бива да си позволявате да го правите по време на важни бизнес срещи. Това незначително на пръв поглед действие изпраща към другите хора послание, че нямате търпение всичко това да свърши и да си тръгнете.
3. Не допускайте липсата на зрителен контакт. Фактът, че не гледате човека срещу вас в очите, може да бъде разтълкуван от него като знак, че криете нещо. Не случайно хората казват, че очите са прозорец към душата на човек.
4. И все пак не прекалявайте със зрителния контакт. Непрекъснатото взиране в очите на събеседника ви може да има и негативни резултати. Това може да му създаде дискомфорт. Опитайте се да балансирате нещата.
5. Не обръщайте гръб (или тил) на хората, които говорят. Бъдете сигурни, че демонстрирате пълното отдаване на вниманието си на човека срещу вас. Не е препоръчително да оглеждате стаята или да забиете поглед в пода или някъде другаде, докато някой говори. Ако го направите, това ще му сигнализира, че вие не се интересувате от мнението му. Направете така, че да си личи, че слушате.
6. Не гледайте часовника си. Още едно малко действие, което може да се окаже носител на големи проблеми. Не е казано да не поглеждате часовника си нито веднъж, в един момент това ще се наложи. Става дума да не го правите на всеки 5 минути, защото отсрещната страна ще го разтълкува като незаинтересованост към случващото се.
7. Не проверявайте съобщения на телефона си. Това е абсолютно недопустимо и изключително грубо. Най-малко защото се разконцентрирате от обсъжданите теми.
Коментари