Между различните спорове за неприкосновеността на личния живот, спазването на бизнес етика и стресът на работното място, доверието в жестокия бизнес свят определено е най-ниско. Но се оказва, че картината е по-сложна.
Предизвикателството се крие в това, че разбирането на намеренията и мотивацията на даден колега може да бъде трудно. Особено, ако се занимавате с конкурентни индустрии, променящи се пазари или натиск за незабавни резултати, на кого наистина можете да се доверите? Със сигурност не и на човек, у когото виждате тези 3 черти.
1. Той говори за постижения, но никога за неуспехи
Тук става въпрос за прозрачност. Това означава, че човекът, с когото работите или пък искате да наемете, трябва да бъде честен относно потенциалните печалби и загуби. Скриването на лоши новини рядко е знак за стабилно лидерство.
2. Не работи добре в екип
Обикновено хората, на които не може да се има доверие, са „вълци единаци”. Те са свикнали да работят сами, не търсят помощ, но и не предлагат. Всъщност, наистина им е трудно да се приобщят към даден колектив, просто защото не им пука за никого.
3. Не признава грешките си
Знаем, че безгрешни хора няма, още по-малко в бизнеса. Ако имате колега, който би „потулил” дадена грешка или би я преписал на някой друг, то със сигурност този човек не заслужава доверие. И тук не става дума толкова за етика, колкото за установяване на последователен модел на отговорност за коригиране на допуснатите грешки и справяне с неочаквани проблеми.
Коментари