Искате да впечатлите шефа на новото си работно място или да подобрите мнението на настоящия си началник за себе си? Опитайте да вмъкнете някоя от изброените по-долу фрази в разговорите помежду ви.
1. „Как мога да помогна?”
Този въпрос е може би най-любимият на всеки мениджър. Чрез него демонстрирате, че сте екипен играч, готов да удари едно рамо, дори със задачи, които не влизат в длъжностната му характеристика.
2. „Няма проблем.”
Когато работодателят ви поиска нещо от вас, бъдете позитивни. Уверете го, че ще се погрижите, без да е нужно някой да ви стои на главата.
3. „Бих искал да науча повече.”
Проявявайки интерес към неща, извън вашата област, ще докажете на работодателя си, че се отнасяте сериозно към професионалното си развитие, че сте амбициозни, че разбирате слабостите си и искате да ги преодолеете.
4. „Как бих могъл да се усъвършенствам?”
Този въпрос е особено подходящ, когато получавате оценка на представянето си, но принципно бихте могли да го зададете по всяко време. Така демонстрирате, че сте отворени към градивна критика. Ако я приемете и направите нужните промени – още по-добре.
5. „Ще се заема.”
Тази реплика разкрива вашите инициативност и лидерски умения и доказва на работодателя ви, че сте ценен служител.
6. „Обичам си работата.”
За нещастие, това е нещо, което не казваме достатъчно често. Може да не харесвате всеки един аспект от работата си, но все пак бихте могли да намерите 1-2 плюса, които да споменете пред шефа си. Че кой не обича ентусиазираните работници?
7. „Ето как можем да решим проблема.”
Решенията са мощно оръжие. Ако отидете при работодателя си и му кажете, „Ето какъв е проблемът. Можем да направи Х, Y или Z, за да го решим, но смятам, че Z е най-добрият вариант, защото…”, той ще разбере, че сте инициативни и креативни. Дори предложените от вас мерки да не съвпадат с неговия избор, той би бил впечатлен от факта, че сте вложили време и мисъл в намирането на решение, вместо само да му излагате проблема.
8. „Не.”
Всъщност е добра идея да поставяте граници и да казвате „не” от време на време. Разбира се, трябва да бъдете учтиви, но всеки коректен работодател би уважил желанието ви да ги поддържате.
9. „Имам идея.”
Добрият мениджър е винаги отворен към нови идеи. Само се уверете, че ги представяте в подходящия момент – например по време на служебно съвещание. Избягвайте правенето на предложения по време на срещи с клиенти.
10. „Ще съм готов до…”
Конкретността определено е високо ценена от работодателите. Ако можете да кажете с точност кога и как смятате да приключите изпълнението на задача, вашият мениджър ще може да се справи с очакванията на своите шефове и на останалите членове на екипа си.
11. „Това беше грешка, но следващия път…”
Шефовете ценят високо служителите, които не само поемат отговорност за грешките си, но и се стараят да ги предотвратяват в бъдеще. Когато признавате някой свой гаф, уверете се, че сте намерили начин да не допускате същия и че сте си взели поука.
По материали на експерти, публикувани в LinkedIn.com.
Коментари