Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи две неравноправни клаузи в общите условия на договорите на туроператори. Те са свързани с ограничаването правата на потребителите при ползване на услуги, както и възможностите за предявяване на рекламация за некачествена услуга, информират от комисията.
Срокът за подаване на рекламация е съкратен от 14 на 7 дни. Туроператорът предвижда представянето на рекламации относно организираното пътуване да става единствено писмено в офиса му. Според закона рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни. Изключването на възможността за устно подаване на жалба създава предпоставка потребителят да изпусне установения срок.
Другата клауза е, че туроператорът не носи отговорност в случай, че по независещи от него причини се стигне до отменяне, забавяне или изменения на сроковете и условията на пътуването. Като такива причина са посочени забавяне на самолетни полети или автобусни превози по технически или метеорологични причини, както и при промяна на разписанието от страна на превозвача, както и загуба или повреда на багажа по време на пътуването.
Основното задължение на туроператора към потребителя е да го осъществи съобразно договореното между страните. В заплатената от потребителя цена се включва и билет. В случай, че вината за промяната в пътуването е на превозвача, туроператорът може да предяви претенции към него. Едно от основните задължения на туроператора е и пристигането на неговия багаж.
Коментари