Културно-историческият туризъм е фокусът на кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите ѝ инициативата е резултат от сътрудничеството между Министерството на туризма и общините.
„Министерството на туризма изработи визиите и паната за билбордове, а общините предоставиха безплатно място, където те да бъдат поставени“, обясни Ангелкова пред "Фокус" и допълни, че това сътрудничество е изключително полезно за развитието на туризма и за рекламирането и промотирането му.
„Смятам да продължим в тази посока. Фокус на тази кампания е културно-историческият туризъм и всяка една община ще се рекламира на територията на друга община със своите културно-исторически обекти, които са важен двигател за растежа и за промотирането на съответния регион“, допълни Николина Ангелкова.
Тя още, че продължава работата на министерството за привличане на още чуждестранни туристи. По думите ѝ има ръст на резервациите за полети към страната ни през предстоящия летен сезон.
Ангелкова коментира и темата с групирането на плажовете. "Групирането на плажове, отдавани на концесия, според тяхната индивидуалност ще подобри услугата. Тези концесионери, които предлагат по-ниски цени на плажните принадлежности и услуги, ще получават и преференции при избора за стопанисване", заяви тя.
„За да може да се случи всичко това и да не говорим наизуст, а с конкретика, на нас ни е необходима информация, която в момента се намира в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Нужни са ни досиета за всеки един плаж, всичко, което като анализи е правено към момента, за да може и ние да предоставим една детайлна концепция, едно детайлно групиране на плажовете, за да може то наистина да има своята практическа и реална приложимост и на практика да се усети ефектът от потребителя“, обясни министърът. Тя каза още, че след приемане на законопроекта ще започне прехвърляне на информацията между двете министерства, за да се гарантира безпроблемният летен сезон 2016 година.
Коментари