Промени в Закона за автомобилните превози, внесени от група депутати от ГЕРБ, предвиждат изменение на регламента, по който се извършват таксиметровите услуги. По данни на браншовата камара, над 90 на сто от шофьорите на таксита работят, като използват регистрацията на по-голяма фирма. Според предложението за изменение на закона вече всеки, който извършва таксиметрови услуги, ще трябва да се регистрира и да подлежи на контрол от страна на държавата.
Един от вносителите на промените е депутатът от ГЕРБ Иван Вълков.
"Промените се отнасят до това да има една равностойност на пазара на таксиметровите услуги, т.е. тези, които притежават удостоверения за регистрация, да могат да извършват превози. И само те да могат да извършват, а не както е в момента - това да могат да извършват и други лица, което не притежават такова удостоверение, а се списват към него. По този начин ще бъде защитен и контролът. В момента, въпреки нарушенията, фирмите не могат да бъдат санкционирани или водачите като еднолични търговци, тъй като нямат удостоверение от проверяващия орган в лицето на Автомобилна администрация", заяви той пред БНР.
Междувременно браншови организации търсят възможност да представят и други идеи за промени. Една от тях предвижда в София, Варна и Пловдив тарифата за изминати 3 километра при таксиметров превоз да стане 3 лева.
Предложението не е ново и е провокирано от зачестилите случаи, когато клиенти искат да изминат късо разстояние, което струва 1.50 лева или 2 лева – цена, по-ниска от себестойността на курса, казва Георги Ряпов от Националната асоциация на превозвачите и таксиметровите водачи в Пловдив.
"Може би това ще се възложи като действие на Общинския съвет, както е възложено определянето на минимална и максимална цена на таксиметровия превоз. Макар че, откровено казано, това противоречи на пазарната икономика", допълни Ряпов.
Коментари