Тунел под връх Шипка ще има. Не защото е приоритет в предизборната и впоследствие управленската програма на ГЕРБ, а защото е жизнено важен. Това заяви от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в отговор на въпрос от народния представител Донка Симеонова относно изграждането на тунела под връх Шипка.
Манков обясни, че тунелът е от стратегическо значение за страната ни, защото ще осъществява най-бързата връзка между Северна и Южна България в централната ѝ част.
„Изграждането му ще улесни транспортните потоци в направление "север-юг" и ще съдейства за преодоляване на дисбаланса в икономическото развитие на Северна и Южна България”, обясни регионалният министър.
„За тунела е възложено разработване на разширен идеен проект. Целта на разработка включва обстойни геоложки проучвания, подробно геодезично заснемане в зоните на порталите на тунела Разработване на вариантни решения на системите, свързани с вентилацията, осветлението, противопожарната система, сигнализацията, телевизионен контрол, телефонна система, централен диспечерски пункт”, допълни още той.
По-рано днес пък бе съобщено, че е избран изпълнител на за проектирането и строителството на 16,3 км от автомагистрала „Хемус“ - участъкът между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“ в посока Търговище. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“.
Класираният на първо място кандидат е ДЗЗД „Хемус 16320“, в което участват: „Инфра Експерт“ ЕООД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД, „Автомагистрали - Черно Море“ АД и „Трансконсулт-22 ООД. Предложената цена от дружеството е 119 785 000 лв. без ДДС.
Коментари