Министерството на транспорта започва преговори с три китайски банки по плана за рефинансиране на дълга на БДЖ и доставка на нови влакове. Вече е изпратена документация по този проект, а разговорите са планирани за следващите две седмици. Това съобщи вчера министърът на транспорта Христо Алексиев при откриването на модернизирания жп участък Стамболийски - Пловдив и на интермодалния терминал в Пловдив.
Алексиев все пак подчерта, че ще бъде обявена процедура за рефинансирането на дълга и в нея ще може да участват и европейски компании. Държавната железница има просрочени задължения по издадени от нея облигации в размер на 130 млн. евро. В същото време планът за оздравяване на БДЖ предвижда доставка на 15 нови влака и 20 мотриси до 2020 - 2021 г. Тогава се очаква да приключи и модернизацията на жп направлението от сръбската граница, през София и Пловдив до Бургас и до турската граница, пише "Сега".
Наскоро китайската CRRC, сочена за най-големия производител на жп подвижен състав в света, отправи инвестиционно намерение да вложи 300 млн. евро в завод за локомотиви и вагони в България. Според финансовия министър компанията била склонна и да рефинансира дълга на БДЖ към облигационерите.
До средата на годината ще бъде завършена рехабилитацията на отсечката от Септември до Стамболийски, с което ще бъде готова цялата жп линия Септември - Бургас, обяви още транспортният министър. Проектът е на стойност 630 млн. лв. от ОП "Транспорт". Обновената жп линия ще позволи движение на влакове със скорост до 160 км/ч, при което разстоянието от Септември до Бургас ще се взима за по-малко от три часа - наполовина по-кратко от сега.
За новооткрития интермодален терминал в Пловдив, разположен на над 70 дка, предстои избор на оператор. Очаква се той да заработи до края на годината. Операторът трябва да довърши оборудването с техника и да осигури товари. Такъв терминал вече е проектиран и за Русе, но в момента се прави оценка дали е необходимо да се изгради, заяви министър Алексиев.
Коментари