Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на ТОЛ системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.
Това прогнозира Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ), пред БНР.
Според него „продължава да има неизяснени въпроси“ около въвеждането на ТОЛ системата.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища все още е плачевно. Трябва обаче да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", коментира Русев.
По думите му където е въведена ТОЛ системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за от 50 до 80%.
Русев е категоричен, че трябва да се изясни дали въобще има нужда от ТОЛ система, защото по думите му „има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза“.
Коментари