Тол таксата за цена на километър ще е различна за пътищата първи и втори клас. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде "Фокус".
По думите й смесената система за автомобили до 3,5 тона с електронна винетка и над 3,5 тона с тол система за заплащане на изминато разстояние ще важи за всички републикански пътища тип магистрали, първи и втори клас. "По отношение на третокласните ще важи само за една част от тях. По тези, по които се движи тежкотоварният трафик. Минимум 3 500 км от третокласната пътна мрежа няма да бъде обхваната от такси, тя ще бъде безплатна за леките коли и забранена за тежкотоварния трафик - ТИР-ове и камиони", обясни Павлова.
Министърът допълни, че тол таксата за цена на километър ще е различна за пътищата първи и втори клас. "Цената на винетния стикер няма да се отрази, тъй като търсим справедливия подход в това да заплащат тол такса за изминато разстояние превозни средства над 3,5 т. Оттам очакваме повишаването на приходите в бюджета, надявам се поне двойно", каза тя. По думите й на изградените участъци от АМ "Хемус" ще има тол система. "За сметка на бъдещите приходи от тол системата се надяваме, че ще можем да изградим цялата АМ "Хемус", коментира регионалният министър. Тя отчете, че до момента от винетки в бюджета са постъпили около 280 млн. лева към август месец, като увеличението спрямо миналата година е 80 млн. лева. Павлова добави, че се очаква до края на годината приходите от винетни стикери да достигнат 300 млн. лева.
”Броят на продадените стикери до момента е 4,5 милиона. Очакваме този брой да се увеличи в предстоящите празници през септември. Имаме увеличение в броя на социалните винетни стикери - 210 хил. броя леки коли на инвалиди се движат с безплатни стикери”, поясни министърът.
Лиляна Павлова заяви, че изграждането на смесената тол система по индикативна стойност е 200 млн.лв., но по думите й офертата трябва да включва, че средствата няма да се платят от държавата предварително. "Тези 200 млн. трябва да са за сметка на бъдещия изпълнител, който ще внедрява системата. Той да инвестира, да изгради, да заработи и за сметка на бъдещите приходи ние разсрочено да му възстановяваме разходите, които са инвестирани в системата", обясни тя.
Коментари