Състоянието, в което са тунелите ни и в случая „Витиня” е изключително тежко. Това е съоръжение, което е на повече от 32 години, а всъщност почти още толкова не е ремонтирано. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след инспекцията на ремонтните дейности в тунел „Витиня” на автомагистрала „Хемус”, предаде Фокус.
Работата по съоръжението е много сериозна, а строителството на тунела не отговаря на съвременните норми за безопасност, коментира Павлова. По думите й след започването на ремонтните дейности се е оказало, че времетраенето и обемът на допълнителните дейности ще бъдат повече от очакваните.
„Трябва да се направят изолациите, допълнително облицовки, да се работи по отношение на много повече дейности, свързани с отводняването, което ще даде възможност да се предотвратят течовете, да се направи ремонт на осветлението и да се вземат всички мерки, свързани с вентилирането. Всичко това ще отнеме повече време и затова срокът, който имаме няма да може да бъде в тези съкратени варианти, защото беше при много по-малък обхват на дейността”, каза министър Павлова. Освен това допълнителните дейности ще наложат и увеличаване на финансирането, което също може да забави завършването на проекта. Очакванията на министър Павлова са ремонтът да приключи през пролетта на 2017 г.
Ремонтът в тръбата за Варна на най-дългият тунел у нас „Витиня”– 1 195 м, стартира на 27 юни. По първоначална информация се очакваше той да приключи до месец декември 2016 г. Ремонтните дейности включват възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване, ново LED осветление.
Коментари