Има одит от звеното за вътрешен одит на БДЖ, който е свързан с подвижния състав. Изпълнителният директор е възложил на други служители да направят проверка, свързана с дисциплинарната йерархична структура. В ДАНС е пратен предварителният одит – тези, които следят за йерархичната структура, не следят за спазване на вътрешните правила. Назначил съм одит, който да приключи в края на месеца. Проблемите в БДЖ са немалко – свързани са с планирането и провеждането на обществените поръчки, с извършването на ремонти, на доставки, на спазване на амбициозния график. Това разказа за ситуацията в БДЖ транспортният министър Росен Желязков пред Нова телевизия.
По думите му, заради ситуацията оптимизацията на БДЖ била неминуема, което включвало и намаляване на състав.
Попитан дали в БДЖ се правят фиктивни проверки за безопасност и имало ли е конкретен случай, при който локомотивът на влака от София за Бургас буквално е щял да се разпадне – защото е изпаднал капакът на редуктура и зъбно колело на тягов директор, Желязков отговори, че тепърва проверка щяла да показва всичко. Няма да допусна в жп дружествата да има компроментиране с безопасността, обеща Желязков. Той даде и статистика - от 299 локомотива в движение били под 180, а от тях малко над 120 се нуждаели от ремонт.
На въпрос какво ще правим с поредното мъмрене от ЕК за жп транспорта и липсата на независим разследващ орган, транспортният министър обясни, че имало разследващ орган, но бил в рамките на транспортното министерство. Не считаме за удачно да правим още един орган, коментира Желязков. Имаме спор с ЕК, който ще отиде в Европейския съд, добави той.
Коментари