Разширяването на синята и зелената зона за паркиране в София вече е финализирано. Това заяви председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков пред БНТ.
В следващите години търсене на паркоместа в центъра на столицата ще бъде осигурявано чрез други познати в европейската практика средства - такса задръстване, забрана за влизане в части на града или с ценова политика, стана ясно от думите на Герджиков.
Специално за парламента ще се търси друг начин, защото подходът с временни зони не е добър, а имало много депутати от провинцията, които идвали на заседание с коли и се получавало неудобство и за тях, и за гражданите.
Последните ремонти на София дават повече място за пешеходците и се намаляват паркоместата, увери още Герджиков.
Стремежът на Столичната община е все по-малко частни оператори да се наемат и все повече общинските дружества да поемат транспортната дейност на града, каза още Герджиков. На днешното заседание на общинския съвет ще бъде решено плащането на 5 млн. лева по извънсъдебно споразумение с един от превозвачите в София - "Юнион Ивкони". Причината - 150 дела, които превозвачът води срещу общината. От тях общината вече е загубила 25 с решение на последна инстанция, по 50 текат производства, а юридически анализ на общинските власти е показал, че Столична община ще загуби всички дела.
Делата се водят, защото "Юнион Ивкони" е имала договор с общината за линии от градския транспорт на София от 2007 до 2015 година. През целия период Столичната община обаче не е плащала индексациите по договора. Затова "Юнион Ивкони" е завеждала дело за всяко неполучено месечно плащане.
Коментари