Продажбите на нови коли в България са се увеличили с 9,9% през 2018 г. Общо 34 322 нови автомобила са били закупени, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили.
Ръст в продажбите за миналата година има в 17 от 27 страни от ЕС. Най-сериозен е той в Литва (25.4%), Румъния (23.1%) и Хърватия (18.7%). На другия полюс са Швеция и Великобритания със спад на търсенето от по 6.8%.
В Германия търсенето е спаднало с незначителните 0.2 пункта, докато в Италия продажбите са се понижили с 3.1 на сто.
Само през през декември повишаване на търсенето има само на пет пазара - Литва, Хърватия, Румъния, Холандия и Италия. Спадът за целия ЕС е 8.4%.
За цялата 2018 г. в ЕС се отчита ръст на продажбите от 0,1 на сто. Купените леки коли са общо 15,2 милиона. Независимо че продажбите са се повишили минимално, това все пак е пета поредна година на ръст, отбелязват от АСЕА.
През декември само Daimler и Jaguar Land Rover са продали повече коли, отколкото през 2017-а. Що се отнася до годишните реализации, седем от 14 компании са на плюс.
Най-сериозно подобрение има при PSA Group - 32.8%. От марките на групата най-сериозен е скокът в търсенето на Opel Vauxhall - над 157%, което е обяснимо предвид факта, че това е първа пълна година на бранда под шапката на френския концерн.
Най-сериозно отстъпление се забелязва при Nissan (-14.3%), Jaguar Land Rover (4.1%), Honda (3%).
Най-популярната автомобилна марка в Европа остава Volkswagen с почти 1.70 млн. продажби и ръст на доставките от 3.2 процента.
Коментари