От месец март поетапно започват промени в начина на провеждане на шофьорските изпити. Те ще се провеждат в специални обособени, изолирани кабини в Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“.
Въведените мерки обаче няма да ограничат корупцията при полагането на изпитите, заявиха браншовици пред БНТ.
"Това е една голяма обида от страна на държавата към българските граждани. Вместо да се справим с една група хора, които бъркат цялата система на изпитване, ние хвърляме милиони, за да подлагаме на унижение тези хора. С тази система корупцията ще продължи при полагането на изпитите. Ще продължи, защото администрацията не иска да промени тестовете, които са пълни с излишни и некоректни въпроси. Докато не се създаде един обществен съвет от браншовици, от преподаватели с дългогодишен опит, който съвет да контролира обучението и администрацията няма да има реални резултати", коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията на квалификацията на автомобилистите.
На друго становище е председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. Според него въведената мярка е крачка напред като техническо начинание.
"Ние искахме да бъде въведен пръстов отпечатък, както е в Швеция, защото се видя, че във Великобритания група българи "танцуваха" с различни карти и съответно това беше бизнес за тях да могат да си купят книжката. Това е крачка напред като техническо начинание. Хубавото е, че ще се знае кой ще отговаря, ако има корупционна практика. Лошото е, че на места тези шефове на ДАИ са като местни феодали и правят каквото си искат", каза Иванов.
Според Иванов строгите промени в Закона за движение не са положителни за намаляване на жертвите на пътя. Затова заедно с колеги експерти той подготвя изцяло нов закон, в който главната част ще бъде върху обучението на водачите, преподаватели и изпитващите.
Коментари