Ниските заплати били сред основните проблеми в ДАИ


Ниските заплати били сред основните проблеми в ДАИ
Снимка: iStock/Guliver

2120

Вчерашната акцията на ГДПОП и Специализираната прокуратура в ДАИ – Благоевград, при която бяха задържани над 10 души, е само поредната от серия подобни арести в тази структура. Сред причините за това са ниските заплати, съществуващ чадър, законите и кадрите, коментираха председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов и Кънчо Димитров – бивш шеф на ДАИ – София.

Благоевград е емблематично място – от 10 години там стават доста често такива неща. Някой ги пази тези хора и това не е нещо ново, посочи Иванов пред bTV.

Според него акциите от последните дни са отговор на призива на президента „да се палнат прожекторите“. „И прожекторите се палнаха – виждаме, че някой „свети като елха“, други ги извеждат масово. Знаете ли какво ще стане? Аз знам – ще ги натиснат да започнат да се топят един друг и ако някой проговори малко повече, все някой трябва да опере пешкира в цялата тази история. И след една седмица ще ги пуснат отново“, прогнозира той.

Хора, които са били арестувани, биват възстановявани на работа и реабилитирани. Не може хора с повдигнати обвинения да ти работят. Какъв е моралът, какъв пример даваме?, попита Димитров.

За да се стигне до това поредно много неприятно събитие, сигурно нещо е сбъркано изначало, коментира той.

„Ръководството на Министерството и на Агенцията нищо не направиха, за да може да бъдат обезпечени финансово тези служители. Тоест те работят при едни много ниски заплати. Това е предпоставка, която поражда корупция. Да, всеки е виновен за това, което е направил, но за да са така масово нещата, трябва да търсим там причината“, смята Димитров.

Иванов се съгласи, че заплатите трябва да са 1000 – 1500 лв. на хората, които се занимават с контрол и с изпитите, както и да има сериозна санкция, когато ги хванат.

Димитров изтъкна, че обикновено такива акции се ограничават до най-ниското ниво и не се продължава нагоре – „това не трябва да се допуска, ако имаме реално желание да се борим с корупцията, трябва да се стигне догоре, докрай“.

Според Иванов това е въпрос и на закони.

„Аз съм близко до мисълта, че и министърът, и зам.-министърът са в течение на всичко това, което става, и то става с тяхното желание да се спрат тези корупционни практики, иначе би било немислимо някой да пипа в тяхната служба“, каза още Иванов. Той смята, че именно министърът трябва да вземе под крилото си борбата с корупцията.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.81532
  • GBP
    1
    2.35585
  • JPY
    100
    1.18063
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички