Надвзети за електронни винетки суми ще бъдат възстановявани, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Ако потребители са платили няколко пъти винетка за едно и също превозно средство и с един и същ период за валидност, трябва отново да се обърнат директно към агенцията. Изпраща се заявление в свободен текст до председателя на УС на АПИ (до вчера това беше Светослав Глосов, но той подаде оставка), но трябва да бъде уточнена и следната допълнителна информация:
1. При картово плащане – регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане – чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, моля да посочите обекта, в който се намира устройството;
2. Плащане в брой – разписка за плащане;
3. По банков път – платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.
Обещанието на АПИ е, че всяко заявление ще бъде разгледано и надвзетите пари ще бъдат върнати до 30 дни след постъпване на заявлението. Заявителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.
Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления.
Според изчисленията на АПИ до момента имало оплаквания за надвзети пари при 0,1% от продадените електронни винетки, които към 10 януари са 131 737. През днешния ден били възстановени парите на девет души.
Коментари