Цели 6 години МВР и регионалното министерство са пренебрегвали задълженията си по наредба, приета през 2012 г., която регламентира изграждането и отстраняването на изкуствени неравности и средства за ограничаване на скоростта по пътя. Това става ясно от отговор на вътрешния министър Валентин Радев на депутатски въпрос.
Затова сега работна група към МВР най-накрая ще се заеме с изготвянето на стандарти и с отстраняването на незаконно поставени "легнали полицаи". Някои от съоръженията за намаляване на скоростта са поставени на опасни места.
Към този момент МВР няма наблюдения нито как се прилага тази наредба, нито дали се спазват стандартите. Произволното изграждане на препятствия по улиците води до множество оплаквания от шофьорите, че колите им се чупят, а много от съоръженията са и опасни за участниците в движението. Освен това не се поддържа регистър къде трябва да има "легнали полицаи".
Още през 2012 г. министрите на регионалното развитие и на вътрешните работи приемат наредба за условията, при които ще се изграждат и монтират изкуствени неравности за намаляване на скоростта по пътя. Приемат се и общи стандарти. В питането си до вътрешния министър депутатът Георги Гьоков (БСП) напомня, че шест години след приемането на наредбата продължават да съществуват голям брой подобни съоръжения, които не отговарят на въведените изисквания.
"Ясно е, че това по никакъв начин не допринася за повишаване на безопасността по пътищата, отворени за обществено ползване, и на улиците в населените места. Точно обратното - пътищата и улиците стават опасни както за техническото състояние на самите автомобили, така и за участниците в движението", пише Гьоков, цитиран от "Сега".
МВР и регионалното министерство не са правили оценка на приетата преди години наредба. Не е известно и дали има наложени санкции за неспазване на разпоредбите й. Министърът прави уговорката, че по закон МВР нямало правомощия за систематизиране на информацията за това къде се намират "легналите полицаи" в страната. Но съобщава, че тепърва ше се прави такъв регистър. Сформирана е работна група, в която влизат и представители на прокуратурата, правили вече проверки на пешеходни пътеки в страната. МВР можело само да подава сигнали до администрацията, която поддържа пътищата, за опасни съоръжения. А пътната администрация можела единствено да премахва незаконно изградени средства за намаляване на скоростта.
Коментари