Ако започнем да работим здраво по участъка през Кресненското дефиле, е напълно реалистично до 2020 година АМ „Струма“ да бъде завършена. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров по време на пресконференция за напредъка на проект Лот 3.2 от АМ „Струма“ (участъкът Крупник – Кресна), предаде „Фокус”.
„16 години се лутаме между решения за преминаването през Кресненското дефиле. Те трябва да останат назад във времето и в следващите 4 години, които имаме, то да бъде реализирано и да приключим тази сага“, заяви инж. Лазаров.
По думите му изграждането на две алтернативни трасета ще реши един и друг проблем за в бъдеще. „Дори и да стане пътнотранспортно произшествие на едното трасе, автоматично другото може да бъде използвано двупосочно, докато се реши проблемът. Така че има алтернатива за реакция при такава ситуация, каквито в момента възникват и се затваря трасето на Кресненоското дефиле. Поради своите релефни особености няма в момента алтернатива на преминаване, ако не изключим преминаването през Гоце Делчев, което е изключително далечен и сложен обход“, отбеляза инж. Лазаров.
От Камарата на строителите подкрепиха проекта за две отделни платна на "Струма" през Кресненското дефиле. Това заяви инж. Светослав Глосов, председател на Управителния съвет на Камарата на строителите в България.
„През март 2014 г. по инициатива на Камарата на строителите в България, Сдружение „Българска браншова асоциация пътна безопасност”, Българска браншова камара „Пътища”, Катедра „Пътища” към Факултета по транспортно строителство при УАСГ, Сдружение на пътните инженери и консултанти, Сдружение „Български интелигентни транспортни системи“ се проведе Дискусионен форум за разглеждане на идейния проект на АМ „Струма“ Лот 3. На този форум почти всички участници заявяват, че взетото решение за преминаване през Кресненското дефиле чрез 15-километров тунел е нецелесъобразно, нереалистично, екологично и икономически необосновано и настояват за алтернативен вариант за преминаване в участъка през дефилето“, припомни той.
"Проектът за разделяне на движението през Кресненското дефиле не е най-идеалният, но е най-оптималният и по отношение на екологията и на техническото изпълнение", пък допълни Лазар Лазаров.
Коментари