По трасето, което минава по Кресненското плато, ще има 5 тунела с различна дължина, като най-дългия ще бъде около 1,7 км. Другите са с по-малка дължина. По този начин избягваме големите надлежни наклони, защото се качваме високо горе. Това ще бъде предизвикателството пред проектантите и строителите. Това каза пред журналисти председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров, във връзка с изграждането на АМ "Струма", предаде Фокус.
"Втората посока, от Кулата към София, ще минава източно от Кресненското дефиле, на няколко километра, по изцяло нов терен, с минимално удължение, може би 3 - 4 километра. Там пътното платно ще бъде с две ленти за движение в една посока и ще има безконфликтно преминаване. Ще има отливания за съответните населени места и няма да има кръстовища”, посочи той.
„Максималната скорост за това трасе ще бъде като за скоростен път, предполагам около 150 км”, коментира Лазар Лазаров.
„Направлението от София към Кулата минава по съществуващото трасе, със съответната реконструкция на пътното платно и с всички видове мерки, които ще бъдат необходими за запазване на съответната флора и фауна и защитени видове”, обясни той. „Ще има много виедукти, тъй като се премостват много дълбоки дерета. Височината на виедуктите ще бъде повече от 100 метра или около 100 метра по първоначални данни”, каза още той.
Отсечките по автомагистрала „Струма“ са в напреднал етап и са безпроблемни, допълни Лазаров. „Магистралата, която е доста интересна, е завършването и свързването на „Струма“ на Лот 2 с Лот 4. Лот 3 е разделен на няколко отсечки. В 3.1 има пътен участък, който включва тунел Железница. Той още е в процедура за избор на изпълнител. Тези отсечки са в много напреднал етап. Те са безпроблемни. Акцентът е върху Лот 3.2 или преминаването на Кресненското дефиле. В годините назад за това трасе са правени много проекти, но все още няма окончателен“, обясни инж. Лазаров.
Коментари