Българските превозвачи започват да блокират ГКПП-тата с Гърция. Това каза председателят на БАСАТ Миролюб Столарски във връзка с това, че към този момент български превозвачи започват да блокират граничните пунктове с Гърция.
„На хората им омръзна да се гаврят гръцките фермери с тях. Първо имаше уговорка в определени интервали от време да бъдат пропускани през граничните пунктове, но не се пускаха. От другата страна си представете как седите 20 часа на границата и гледате как се гаврят едни пияни фермери с вас. Те говорят, че техните семейства гладували, а на тези хора, които са на границата, семействата не гладуват ли”, попита Столарски.
„Все българите трябва да бъдем машата за гърците, за да могат да си оправят нещата. Ситуацията е непоносима. Хората вече не издържат”, категоричен е Столарски, цитиран от Фокус.
Според колегата му Илиян Филипов този път превозвачите искат категорично и ясно гръцките земеделци да кажат, че границата повече няма да бъде блокирана. „Гръцките фермери трябва да разберат, че не може да извиват ръцете на България със искания, които са техни проблеми в Гърция и да ги прехвърлят в България”, посочи той и допълни, че в Гърция има закон, според който фермерите нямат право да блокират национални пътни артерии и гранични пунктове, а начинът да се намери изход от ситуацията е да се спазват законите.
На въпрос по какъв начин може да се намери изход от ситуацията по българо-гръцката граница, Столарски заяви: „По начин, по който да им се пречи. Явно трябва да се затворят тези граници и да се знае, че няма граница между България и Гърция. Тогава като видят, че не е толкова важно тяхното спиране на границата, тогава може би ще разберат, че това не е начинът, по който трябва да извиват ръцете на българските превозвачи, въобще на българските граждани”.
На въпрос кои гранични пунктове ще бъдат блокирани Миролюб Столарски каза, че „в разговорите с инициативния комитет, където сме говорили, искат всичките да ги блокират. А не гърците да идват да си играят тук на казино на Кулата, а след това да отиват да си допият и пак да се върнат да си играят. С рейсове си ги возят”, даде за пример той.
„Аз мисля, че напрежението стигна до края. Колкото и да има толерантност към някого, един човек, когато започне вече да прекалява с толерантността на отсрещния, то преминава в наглост”, категоричен е Столарски.
По думите му, с протестните действия превозвачите искат да няма граница с Гърция и да се знае, че трябва да се използват алтернативни пътища. Попитан ако блокадите от гръцка и българска страна не бъдат премахнати, какво ще се случи с превозвачите и стоките, които те превозват, председателят на БАСАТ заяви, че „ще се връщат обратно и ще трябва да обикалят". "Сега ги пускат, влизат в Гърция и седят и чакат още 3-4 дни. По-добре да не влизат в Гърция и да се знае, че тези, които са там, съответно ще се изтеглят по обиколни пътища и да се знае, че там вече българи няма”, заяви той.
„През Македония и през Турция може да се преминава, защото тези граници не са затворени от гръцките фермери”, каза още Миролюб Столарски.
Подкрепяме изцяло българските превозвачи, които затварят границата, дори пускаме декларация от нашия съюз за подкрепа и сме информирали транспортния министър Ивайло Московски. Това каза Илиан Филипов от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт.
По думите му министър Московски е казал, че след като гръцките фермери не спазват това, за което са се разбрали, нормално постъпват и превозвачите, които затварят границата.
„Гръцките фермери бяха поели ангажимент всеки ден границата от 11.00 часа до 16.00 часа да бъде отворена и да се пропускат превозните средства”, коментира Илиан Филипов.
„По-добре да нямаме граница, след като ние не можем да работим, няма никой да преминава през тази граница, няма да я има и толкова”, категоричен бе той.
„Наши хора са на границата, обадиха се и казват, че там искат да се затваря границата. Казахме затваряйте границата след като гръцките земеделци не си спазват това, което са обещали”, каза още Филипов и допълни, че след затварянето на границата няма да има никаква пропускливост - нито на леки автомобили, нито на товарни автомобили.
Коментари