Нова мярка за контрол на камионите по магистралите. След броени дни - в петък преди голямото пътуване, когато е националният празник, влиза в сила за първи път нов режим, според който КАТ вече няма да спира и отбива тировете, а те сами ще трябва да се самоконтролират. Ако не спазват забраната и навлязат след знака за магистрала и бъдат засечени от патрул, ще следват глоби и строги наказания.
„Ако бъде вменено промяната на водачите тяхната отговорност да бъде вменена на тях, считам, че ще има отрицателен ефект, тъй като за тези неща има и налагане на санкции – 300 лв. глоба, отнемане на управление за 1 месец, спиране на превозното средство за 1 месец”, казва Емил Николов от Съюза на международните превозвачи.
„В България няма паркинги като хората. Просто лоши паркинги. И да има – няма тоалетна, няма вода, не е като на Запад”, коментира Христо Кръстев – шофьор на тежкотоварен автомобил.
„Не казваме, че няма да има контрол. Напротив – контролът ще бъде силен и засилен. Тази заповед е от доста години и досега действащите забрани сме ги обезпечавали с полицейски служители в началото на забраната. Спирали сме тежкотоварните автомобили на паркинг, където е имало, а където няма – сме ги спирали в аварийната лента”. Това заяви комисар Росен Рапчев – началник на отдел „Пътна полиция” в ГДНП пред Нова телевизия.
"Със сигурност промяната няма да е от 1ви март и няма да има рязка промяна. Напротив - всичко ще е по стария метод, ще имаме полицейски патрули във всички участъци, в които е въведена тази забрана. Искаме тя да влезе в сила, в пълен обем, някъде лятото, когато имаме възможност с камери и с технически средства да установяваме този вид транспортни средства", коментира още той.
Идеята на новата мярка за контрол е тировете да не спират на едно и също място при полицейския пост в началото на магистралата, а шофьорите и техните работодатели предварително да преценят къде ще ги "хване" забраната и да набележат паркинг, на който да изчакат.
"Когато има забрана, фирмата да си предвиди алтернативен маршрут или паркинги, на които да стоят тези автомобили, защото като падне забраната и те се пускат, се образува дълга колона и става опасно за движението. Идеята е да се разпределят на повече места, а не само където полицаите ги спират", каза още комисар Росен Рапчев.
По думите му ще има полицейски патрули на всички места, където е въведена тази забрана.
"За предпразничните и последния празничен ден ограничението важи за всички магистрали и някои първокласни пътища", уточни още Рапчев.
На въпрос как ще се контролират чуждите шофьори, комисар Рапчев отговори: „От доста време работим по една кампания с всички консулски служби в България. Превели сме едни брошури, в които са описани часовете, забраните и каква е мярката, която ще се вземе. На всички ГКПП има такива брошури. Преведени са на 14 езика, има дори и на турски, персийски език”.
Коментари