Анализът на Института за пътна безопасност показва, че имаме 13 верижни катастрофи за 2 месеца. Причините навсякъде са различни. Това каза д-р инж. Богдан Милчев, член на УС на Института за пътна безопасност по повод зачестилите пътнотранспортни произшествия, пред "Фокус".
„Една от тях е поради атмосферните условия, защото има и други такива случаи“, заяви инж. Богдан Милчев. „Именно затова идва въпросът способни ли сме и възможно ли е да предотвратяваме и правим превантивни действия, за да не се случват такива инциденти? И отговорът е - да, възможно е“, подчерта членът на УС на Института за пътна безопасност.
По думите му според Института за пътна безопасност първо трябва да започне промяна на начина, по който ще се контролира движението по магистралите и по първокласните ни пътища, защото в момента той е статичен.
„Пътните полицаи застават в един автомобил, стоят на бензиностанции или на някаква отбивка и наблюдават движението. Те трябва да бъдат оборудвани със съответната техника и съответните автомобили, както и да бъдат обучени по съответния начин и да започнат да контролират трафика в движение. Необходим е динамичен контрол. И когато констатират, че някой не спазва дистанция, че кара агресивно, или че застрашава останалите участници в движението, то той трябва да бъде изваден от пътя“, отбеляза инж. Милчев и допълни, че Институтът за пътна безопасност очаква с огромно нетърпение новото ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“, което да направи и да изгради по-ефективно управление на нашите пътища.
„Имам предвид, че ние се нуждаем наистина от нова роля на пътните одитори на пътна безопасност, от повече правомощия и повече възможности да се правят такива проверки. Що се касае до конкретния участък на автомагистрала „Струма“ край село Дамяница, дали е могла да бъде предотвратена една такава верижна катастрофа, сигурно всичко е възможно. Но имайте предвид, че винаги, когато стават произшествия на пътя, не можем да гарантираме, че това няма да се случи, защото стабилността, като цяло, е риск“, каза инж. Богдан Милчев.
Той допълни, че този риск трябва да се управлява и то ефективно. „За да останем с такова впечатление, ние искаме да видим едно енергично и дейно ръководство от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“, която като първа крачка предлага Институтът за пътна безопасност да създаде т. нар. отговорници за съответните пътища. Те трябва да са обявени с имената им, за да можем и ние да знаем, кой носи отговорност за състоянието на съответните пътища“, допълни още той.
Коментари