Закриването на специализираното звено отдел „Транспортна полиция“ и неговите осем на брой териториални звена, Районни управления „Транспортна полиция“, които бяха щатни структури към Главна дирекция „Национална полиция“ в МВР, е голям удар и прави почти невъзможно да се гарантира безопасността на железниците. Това заяви депутатът от АБВ Светослав Белемезов.
Той припомни, че разформироването на „Транспортна полиция” е станало от 22 юли миналата година – точно ден преди официално Пламен Орешарски да подаде оставка. В общи линии това според нас е един акт, който обезсилва възможността да се осъществява една конкретна превенция на терористичните актове, да се осъществява по-добро противодействие на престъпността като цяло и опазването на обществения ред, като имайте предвид, че визирам пряко територията на железопътната инфраструктура и в областта на железопътния транспорт в страната, категоричен е Белемезов.
В момента в структурата на МВР нямаединна структура, която да се грижи за сигурността в железопътния транспорт, всички хора, които работят там, всички хора, които ползват този тип транспорт, и не на последно място за превенция на терористични актове, твърди депутатът. По думите на народния представител основните дирекции, които имат отношение към проблематиката, са дирекция „Жандармерия“, съгласно Правилника за управление на дейността на МВР, която опазва обществения ред и осъществява превенция по недопускането на престъпления, а СДВР и областните дирекции на МВР разследват и разкриват престъпленията на територията на железопътната инфраструктура и железопътния транспорт, но отношение допълнително има и Специализирания отряд за борба с тероризма.
Белемезов даде и пример за бъркотията – при кражба във влак по линията София-Варна, към кого да се обърне жертвата? Няма актуални съвместни планове за взаимодействие и координация на така наречените първоначални и неотложни действия при получен сигнал, каза той. Извършването на дребните кражби, така наречените джебчийства в железопътната инфраструктура е всъщност проблем поради простата причина, че ако едно нарушение бъде констатирано в Пловдив, а съответно влакът е от София, общо взето се размива отговорността между София и Пловдив, категоричен е Белемезов.
Коментари