Вярно е, че задълженията на БДЖ са намалени от 800 млн. лв. до малко над 400 млн. лв., но всичко това е постигнато за сметка на техническата част. Продължавайки по този начин, 2017 ще бъде преломна - или ще се случи някаква промяна в БДЖ, или тя няма да може да изпълнява функциите си. Това коментира Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ пред Bloomberg TV Bulgaria.
Според Симеон Ананиев от Асоциацията на българските ж.п. превозвачи е необходимо да се промени цялата философия и модел на транспорта в България.
По думите му не е важно да има повече пътници, а да се види от каква железница има нужда обществото и да се направи обща национална схема. Ананиев допълни, че управляващите органи трябва да бъдат избирани чрез мениджърски конкурси.
Бунев не се съгласи с тази теза, като заяви: "В цяла Европа има ръст на превозените пътници с влакове, а в България за последните 6 години има намаления – от 33 млн. пътника на година на 21,5 млн. Пътниците бяха прехвърлени на автомобилния транспорт и то не без помощта на БДЖ. Тя трябва да положи достатъчно усилия, за да ги върне".
Коментари