Въоръжени с фалшиви профили в социални мрежи или приложения, онлайн измамниците могат да ни атакуват по различни начини. Затова е добре да сме подготвени, научавайки повече за някои от измамите, които ни дебнат във Facebook, Twitter и подобните им. Представяме ви четири от най-честото срещаните:
1. Фалшиви съобщения
Съобщения със еднакъв или подобен текст може да бъдат изпратени до голяма група от хора за един кратък период от време. Няколко фалшиви акаунта могат едновременно да пускат дублирани съобщения. Тези съобщения са свързани с някаква актуална тема, за да могат да подмамят достатъчно голям брой хора. През 2009 година например, един лъжлив сайт предлагаше лесна и доходоносна работа в Google и много хора повярваха. Тези фалшиви съобщения обаче са опасни, защото се използват за разпространение на зловреден софтуер или реклама, която насочва потребителите към даден сайт.
2. Разпространение на злонамерени линкове
Злонамерените линкове са връзки, създадени с единствената цел да ви подведат и навредят. Когато кликнете върху такъв линк, последствията може да варират от сваляне на злонамерен софтуер до кражба на лична информация. Тези линкове могат лесно да се разпространяват чрез потребителските коментари и мнения например, под видеоклиповете в YouTube. С фалшив акаунт в социалните медии, линковете също могат да се разпространяват и чрез съобщения или съобщения от тези акаунти.
3. Измамни мнения
Фалшивите отзиви са отзиви от потребители, които всъщност никога не са използвали продукта който хвалят. Компаниите предлагащи различни продукти или услуги, обикновено плащат на потребители за да пускат положителни отзиви за техния продукт или услуга.
4. „Лайк джакинг“ и „Клик байтинг“
„Клик байтинг“ е акт на публикуване на сензационни заглавия, за да се насърчат потребителите да кликват на съдържанието с цел генериране на приходи от онлайн реклама. Когато потребителят стигне до страницата обаче, съдържанието обикновено не съществува или е коренно различно от това, което заглавието казва. „Лайк джакинг“ е акт, при който масово хората споделят без да искат в социалните мрежи лъжлив клип, снимки или друга информация. Тези дейности се отразяват негативно върху работата на потребителите, тъй като те могат или да загубят ценното им време или потенциално да компрометират сигурността им като крадат техните данни.
Източник: digital.bg
Коментари