За пръв път от много време насам Комисията за защита на потребителите (КЗП) отчете спад в онлайн търговията. Това обаче е временна тенденция според Димитър Маргаритов, председател на КЗП, който коментира темата в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Отдавам го на това, че в предходните шестмесечни периоди може би поне от година и половина-две насам ние наблюдаваме много рязко увеличаване на броя на онлайн потребителите в България – с около 30-35%. Може би след този рязък скок е нормално да се наблюдава известно намаление на интензитета, но ние ще продължим да следим тази тенденция. Струва ми се, че тя ще бъде временна, защото от гледна точка на поведението на търговците в онлайн пространството не мисля, че има някакви драстични негативни промени, които биха могли да възпрат потребителите."
Маргаритов добави, че в резултатите от 1200 проверки на онлайн търговци, проведени от началото на годината досега, не се наблюдава увеличаване на броя на некоректните търговци.
Друга тема, засегната от председателя на Комисията за защита на потребителите, беше контролиране на качеството на туристическия продукт на страната ни. По думите му това изисква целогодишна и непрекъсната регулация, като контролният орган разчита на помощ от страна и на самите потребители, посредством техните сигнали за нередности. Тази цел обслужват създадените приемни за туристи (български и чужди), където те могат да подават своите жалби, сигнали или да търсят консултация за проблеми, с които са се сблъскали.
Маргаритов посочи, че познатите от предишни години драстични нарушения в сектора почти не се срещат и добави: „Има случаи, в които установяваме, че търговците, които искат да прилагат нелоялни практики, понякога могат да са с една крачка пред контролните органи. Но ние се опитваме да наваксваме тези пропуски.” . Той даде пример с т.нар. фалшиви промоции, които са често срещана практика в множество търговски обекти по морето.
Коментари