Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялни практика прилагани от интернет търговец, който заблуждава клиентите за начина на изчисляване на цената на продаван от него козметичен продукт с посланието „Спечели 15% … тоалетна вода за мъже”. Това съобщиха от персцентъра на КЗП.
Проверка е установила, че онлайн магазинът предлага въпросния продукт в разфасовки от 50 мл. и 100 мл., но промоционалните цени важат само продуктите с по-малкото количество. Посланието е подвеждащо отправено към потребителите и начинът му на позициониране на сайта на фирмата оставя впечатлението, че се промоцията от „-15%“ важи за и за двете разфасовки.
Електронен калкулатор изчислява „специалната цена”, която потребителят трябва да плати. При поръчка на разфасовката от 50 мл., цената се изчислява коректно. Но търговецът заблуждава клиентите за изчисляването на цената на разфасовката от 100 мл.
За прилагането на нелоялна търговска практика законът предвижда санкция в размер до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.
Коментари