48% от българите планират да похарчат до 100 лв. за подаръци. Това показва прочуване от октомври 2015 г. на MasterCard за предстоящия празничен сезон иразходите, които ще имаме за празничното ни пазаруване.
Изследването е проведено сред представителна за пълнолетното население на страната случайна, двустепенна гнездова извадка от 1001 лица на възраст над 18 години. Методът на регистрация е пряко лично интервю, проведено чрез използване на таблет, което допринася за повече бързина и прецизност при събиране на информацията.
22% от анкетираните уточняват, че ще отделят между 71 и 100 лв., а 13,8 % казват, че планират да похарчат между 41 и 70 лева. 13,30 % от анкетираните не планират да купуват подаръци за тези коледни празници.
Проучването е омнибус. Параметрите на извадката са стандартни и се прави описание на съвкупността по демографски характеристики.
Повече от половината от респондентите заявяват, че имат най-вече положителни емоции при пазаруването на подаръци за празниците. 17,5% от тях казват, че планират да пазаруват онлайн тази Коледа, като от тях преобладават най-младите, на възраст 18-34 години. (35,7%). Най-голямата група от хора, които планират да пазаруват онлайн, са от София и големите градове (45 %).
"Комбинирайки резултатите от това и друго наше проучване, проведено в средата на 2016-та MasterIndex, забелязваме, че повечето от картодържателите в България считат, че е безопасно да извършват онлайн разплащания“, казва Артур Туремка, генерален мениджър на MasterCard за Балканите.
„Широкото приемане на MasterCard по целя свят доказва, че ние предлагаме най-добрия начин за пазаруване на нашите картодържатели. Постоянно работим за повишаване на качествата на технологиите, които влияят на нашия живот, за да могат те да отговарят на динамичното ни ежедневие. Това означава да внасяме иновации, технологии за дигитални и мобилни разплащания в България.“, добави той.
Българите все още предпочитат да усетят празничното настроение в магазините вместо да купуват онлайн, като 87,9% отговарят, че планират да пазаруват в търговската мрежа. Ако предпочитате този начин на пазаруване, технологията продължава да опростява все повече живота на хората, така че можете да ускорите процеса пред касата, като плащате безконтактно.
Българите започват да пазаруват подаръци основно 1-2 седмици преди празниците. Мъжете са по-склонни от жените да го оставят за последния момент, като 41,6 % от тях започват да пазаруват седмицата преди Коледа, спрямо 35,5 % от жените. 23,5 % от мъжете пазаруват по-малко от 1 седмица преди празниците, в сравнение с 18,6 % от жените. Мъжете също повече предпочитат да пазаруват онлайн (20 %, спрямо 15 % от жените).
Коментари