Американците са основните потребители на китайски стоки в света, като 1/5 от целия износ на Китай е за САЩ. Това става ясно от данни на Центъра за международно развитие към университета в Харвард. Годишният износ на стоки към САЩ се равнява на 420 милиарда щатски долара годишно.
Япония е втората страна след САЩ, в която се внасят най-много продукти от Китай. 7,5 процента от износа на Китайската народна република е насочен към страната на изгряващото слънце, като той се равнява на 160 милиарда щатски долара за една година.
На трето място е Германия. Делът на европейската страна е от 4,3 процента и е равен на 92 милиарда щатски долара.
Следващата страна в класацията е Мексико, където вносът от Китай възлиза на 57 милиарда щатски долара или на 2,9 процента от целия износ за азиатската страна.
След САЩ, Япония, Германия и Мексико, Канада се нарежда на пето място в света по внос на стоки от Китай, като нейният се равнява на 49 милиарда долара и на практика представлява 2,7 процента от целия износ на „фабриката на света“.
Следват Франция и Великобритания, които заедно поемат 5% от целия износ на стоки от Китай.
Руската федерация е осмата държава в класацията на страните, които са най-големите консуматори на китайска продукция. 2,2% от целия износ на Китай е за Русия, като той се равнява на 48 милиарда щатски долара.
Следват Индия (47 милиарда щатски долара), Австралия (46 милиарда щатски долара) и Бразилия (37 милиарда щатски долара и 1,7% дял от общия износ на Китай).
България, оказва се, е една от страните в света, където потреблението на китайски стоки и услуги е на средно ниво. На 1 милиард щатски долара се равнява годишният внос от Китай в България, което е 0,048 процента от общия дял в глобален мащаб.
Всичките цитирани данни са отнасят за 2013 г.
Използван източник: Center of International Development at Harvard University.
Aвтор: Теодор Спасов
Коментари