На 25 август в търговската свободна зона на град Шанхай се открива национален павилион за български продукти. По случай откриването на щанда по същото време в телемост между Бургас и Шанхай представители на българския бизнес ще поздравят своите колеги в Китай и ще дадат старт на продажбата на български продукти в азиатската страна. Това съобщава БНР.
Участие на националния щанд са заявили над 40 фирми, които са изпратили общо повече от 2,5 тона продукция. Някои от предлаганите продуктите са мед, козметика с розово масло, безалкохолни напитки, сладкарски изделия и др.
"Идеята е да се положи началото на активна търговия, като транспортът на стоките е осигурен от китайска държавна компания", обясни директорът на Центъра за насърчаване на сътрудничеството между Китай и страните от Централна и Източна Европа Васил Гелев.
„Павилионът е една интересна концепция, която е стартирана от китайското правителство през 2014 г. в едно с откриването на първата свободна търговска зона и дава възможност на заинтересовани местни лица в Китай, вносители, дистрибутори, също така и крайни клиенти, да посетят, изберат, направят своята поръчка и дори да закупят на място продукти от България“, коментира Гелев.
Това е вторият български павилион в Китай. След откриването на първия, за кратко време са били подписани 13 договора, отчете Гелев, който е убеден, че страната ни трябва да заложи на износа на качествена продукция.
Коментари