Очевидно има някаква игра с "тези 48 часа". Компенсацията, която предлага "Топлофикация", е да не ни прибере парите за времето, в което сме студували, вместо да ни компенсират за студуването. Това заяви омбудсманът Мая Манолова във връзка с проблемите с топлоподаването в София. По закон можеш да подадеш жалба за неизпълнена услуга и да искаш компенсация, ако неизпълнението е над 48 поредни часа, като при колебания в топлоподаването, а не прекъсване, всъщност жалбата вероятно няма да бъде уважена.
На директен въпрос дали може да търсим компенсация, омбудсманът подчерта, че който е нямал повече от 48 часа топла вода и/или парно, може да подава жалба. По думите на Манолова пред Нова телевизия няма как да подадеш жалба по електронен път, защото виртуалното деловодство на дружеството не работело – затова трябвало да се прави в хартиен вариант, до централата на "Топлофикация София". Би следвало да има комисия към КЗК за решаване на такива спорове извън съда, но според мен тя не действа, добави омбудсманът.
Манолова смята, че столичани можеха да влязат в положението на "Топлофикация София", ако имаше адекватно обяснение. Ако изпълнителният директор беше казал, че има проблем, какъв е и че ще има възстановяване в определени срокове, както и че ще има компенсация, щеше да е различно, беше тезата на омбудсмана.
През миналата година са ремонтирани 1,4 километра тръби – съгласно бизнес плана на "Топлофикация София". При 1000 километра тръби ще им трябват 1000 години са ремонтират, каза Манолова.
Коментари