Когато по вина на продавача повредите в топлопреносната мрежа или абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа, той дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението. Това е записано в общите условия на "Топлофикация София", но дружеството не носи отговорност, когато е въведен ограничителен режим на топлоснабдяването, с изключение на случаите, когато въвеждането на ограничения са по негова вина. Заради това от дружеството вече обявиха, че от сметките на пострадалите потребители ще бъде приспаднато времето, в което те са били без парно и топла вода.
Написаното е особено актуално предвид продължаващите проблеми с парното в столицата. Втора авария, отново на магистрален топлопровод с диаметър 120 мм, е на път да остави за още 2 дни жителите на столичния квартал "Младост” без парно и топла вода, пише в. "Монитор". Мястото на повредата е близо шести км до бул. "Цариградско шосе", срещу търговския център при "Макдоналдс". По най-оптимистични прогнози отстраняването на последствията от аварията ще отнеме най-малко 48 часа. Пробивът на тази тръба е бил и причината за колебанията в топлоподаването за ж.к. "Младост", след като е била отстранена предишната голяма авария, също на магистрален топлопровод, идващ от ТЕЦ "Изток", намиращ се край ж.к. "Дружба". "Топлофикация" вече съобщи, че заради токов удар в станция в "Лозенец" са били първите проблеми, защото след удара последвали и хидравлични проблеми.
Снощи Росен Флоров, директор на Топлофикационен район "София-Изток" към "Топлофикация-София", обясни, че през тази нощ би трябвало да бъде възстановено топлоподаването към кварталите "Слатина" и една малка част от "Дружба", намираща се между бул. "Искърско шосе", бул. "Цветан Лазаров" и бул. "Брюксел". Вчера започна възстановяването към квартал "Гео Милев", а късно снощи топлото беше пуснато към "Лозенец", "Дианабад", "Изгрев" и "Изток". Без топло обаче, заради ремонтните работи, остават вероятно за още 48 часа "Младост" 1, 2, 3 и 4, "Студентски град", "Дървеница" и "Мусагеница".
Същевременно, в условията на ЧЕЗ е заложено, че "в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 часа след получаването на уведомление от потребителя, ЕРП-то заплаща на потребителя обезщетение в размер на 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия". Това обезщетение не изключва отговорността на електроразпределителното предприятие за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя, уточнява в. "Сега".
Заради проблемите с топлодаването, а и с прекъсвания на тока през последните две седмици в София КЕВР назначи проверка. Срокът за получаване на обясненията е три дни, в рамките на които от компаниите трябва да дадат данни за аварията, броя на засегнатите потребители и мерките, които са взели, за да решат проблема.
Коментари