През юни в Европейския съюз (ЕС) е отчетен ръст на регистрацията на нови автомобили, отразявайки продължаващото вече повече от две години възстановяване на автомобилния пазар в региона. В същото време в България има спад при продажбата на нови автомобили. Това сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АСЕА)
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС нараства с 6.9% на годишна база, като повишението е за 34-ти пореден месец.
За първите полугодие на 2016 г. регистрацията на нови автомобили на стария континент се е повиши с 9.4% спрямо същия период на миналата година, като това се равнява на общо 7 842 265 регистрирани автомобила. Само през юни тази година регистрациите достигат 1 459 508.
Асоциацията на европейските автомобилостроители отбеляза, че има добър растеж при продажбите на нови автомобили в голяма част от водещи европейски пазари с изключение на продажбите във Франция, които нараснаха през юни с едва 0,8% и продажбите във Великобритания, които се понижиха с 0,8% вероятно в резултат на проведения на 23-ти юни референдум.
По-добър ръст през юни регистрират продажбите на нови автомобили в Италия (скок с 11,9%), Испания (с 11,2%) и Германия (с 8,3%).
Според проучването на ACEA продажбите на нови автомобили през юни в България са се понижиха с 3.9% на годишна база след ръста им със 17.7% през май. За първите шест месеца на годината регистрацията на нови автомобили в България обаче е достигнала 12 361, което е повишение със 7.1% същия период на 2015 година.
Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за юни дават пореден положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС през второто тримесечие въпреки оставащите в сила опасения за състоянието на световната икономика в резултат на рисковете, свързани с решението на Великобритания да напусне съюза.
Стабилно повишение на продажбите през юни бележат основно: френската компания Renault Group (скок с 20,2%), немските концерни BMW (ръст с 16,3%) и Daimler (повишение с 16,5%), както италианската фирма FCA Group (повишение с 13,2%).
Volkswagen отбелязва спад в продажбите на фона на най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на немския автомобилен гигант, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили. Въпреки че "Фолксваген" продължава да бъде най-големият автомобилопроизводител на стария континент, негативните ефекти от емисионния скандал се изразяват най-вече в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар през шестия месец на годината.
Коментари