Повече от 500 хиляди са автомобилите в България, които се движат без да имат сключена задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Това заяви председателят на Асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров. Според него е много важно да се внимава с даването на сезонни застраховки за срок под една година, въпреки че за караваните и мотористите това е много добър вариант.
"При пътен инцидент пострадалите няма как да бъдат компенсирани и обезщетени, а от друга страна при този висок процент има опасност Европа да ни наложи проверки и граничен контрол. Най-лесният начин е не водачите да бъдат спирани и проверявани на пътя, а да се използва ТОЛ системата, която ще влезе след 1 година. Минавайки през системата, автомобилът автоматично ще бъде проверяван дали има застраховка, или не. Надявам се това да се случи и да се повиши обхвата на застраховката- технически средства, наблюдение на регистрационния номер и контрол", поясни за Радио „Фокус“.
По думите му България е много рискова държава за мотористите, поради липсата на култура на шофирането и толерантност на пътя, а отменената забрана за движение на ТИР-ове по републиканската пътна мрежа през лятото създава и допълнителен риск от катастрофи.
Припомняме, че при приключилите досега 31 ревизии на доходи на собственици на луксозни автомобили стана ясно, че данъчните са установили 1,1 милиона лева допълнителни задължения. До момента са възложени общо 148 ревизии, като от края на 2015 г. до момента са извършени над 1800 проверки на притежатели на скъпоструващи леки коли, съобщиха от НАП.
Обичайно при извършване на проверки и ревизии за съответствие на имущество и доходи данъчните оценяват цялото налично имущество на домакинството – имоти в страна и чужбина, превозни средства, банкови влогове, издръжка на живота, включително екскурзии в чужбина, като извършените разходи се съпоставят с официално декларираните доходи.
Коментари