Телекомите най-често нарушават правата на потребителите. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който отчете дейността на КЗП за последната година на пресконференция днес.
"През последните години това, което се вижда като резултат, е, че най-много нарушения има в сферата на телекомуникационните услуги, следвани от т.нар. обществени услуги, като тук преди всичко се има предвид дейността на т.нар. естествени монополисти", заяви Маргаритов.
Въпреки тенденцията най-много жалби да се подават в сектора на телекомуникационните услуги, според него все пак има развитие в прекратяването на нелоялните практики на мобилните оператори.
Такъв пример е намаляването на броя неустойки при предсрочно прекратяване на договор с мобилен оператор. От думите на Маргаритов стана ясно, че телекомите продължават да държат първото място за нарушени потребителски права.
Маргаритов представи резултатите от дейността на Комисията, свързани с нелоялните практики на мобилните оператори.
"Доскоро всички мобилни оператори държаха, когато прекратите предсрочно такъв договор да платите като неустойка всички такси, оставащи до края на периода. Сега с двама от трите оператора сме се споразумели със съдебна спогодба максималният брой на такива неустойки да бъде до три. Т.е. ако вие на третия месец искате да прекратите един 2-годишен договор, плащате 3 такси, а не 21", посочи той.
Коментари