Всеки иска да получи бързи резултати, особено когато влага много старание в дадено нещо. Но фокусирането върху процеса е много по-важно, защото ви дава сигурност, че се движите в правилна посока. Независимо дали става дума за отслабване, подобряване на финансите, или кариерно развитие. А що се отнася до последното, ето няколко сигурни начина, които ще ви помогнат да станете още по-добър мениджър през 2019-та година.
1. Четете книга всеки ден
Ежедневният навик да четете книги или да слушате образователни подкасти не е лесен за усвояване, особено с толкова много възможности за забавление. Повтаряйте си, че всички велики лидери са читатели по природа и нито един не гледа Netflix всяка вечер.
2. Вие сте активни в оформянето на културна среда в офиса
Тук не говорим за лична култура тип „разделно хвърляне на отпадъци”, а социална. Добрият мениджър знае как да оформи подобна среда сред подчинените си. Дали ще е с безплатни билети за театър в края на месеца, или литературна премиера на известен автор, няма значение – важно е да има интелектуални теми за разговор, освен работните задължения.
3. Обичате екипа си
Любовта е движеща сила и ако приемете вашия екип като второ семейство, то несъмнено ще станете страхотен мениджър с още по-страхотни резултати. Старайте се да допринасяте за индивидуалния успех на всеки един човек в дългосрочен план, грижете се за хората си.
4. Нямате любимци
Всички ние се чувстваме привлечени от хора, които изглеждат и действат като нас. Лесно е да поставите въпросните лица на пиедестал и да ги третирате по различен начин от другите. Научете се да отхвърляте старата поговорка "напомня ми толкова много на мен преди години" и вместо това започнете да създавате силни взаимоотношения с всеки член на вашия екип.
5. Започвайте деня си с цел
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук се събужда в 3:45, за да започне деня си по правилния начин. Много други велики лидери правят същото. Уверете се, че имате поне 30 минути да се молите, медитирате, четете или пишете и едва след това да поставите една приоритетна цел, която би осмислила деня ви, дори да е „Да се обадя на баба.”
6. Търсете обратна връзка
Няма как да станете добър лидер, без да знаете какво включва това за вашите служители. Регулярно задавайте въпроси от типа „Какво искаш да започна/да спра да правя?”, за да видите как се справяте в очите на екипа си.
Коментари