20% от туроператорите у нас нямат застраховка

20% от туроператорите у нас нямат застраховка
Източник: iStock/Guliver

Всеки пети туроператор е без валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, показа справка в Регистъра на регистрираните туроператори и туристически агенти.

Към момента в електронния списък фигурират имената на 1071 туристически агенции, от които 224 са с изтекла полица, пише в. "Монитор".

Това означава, че около 20% или всяка пета фирма няма право да организира пътувания. На 58 от компаниите пък съвсем скоро им изтича застраховката. Останалият брой търговци са с валидни полици или пък са такива, които вече са заличени от регистъра.

От данни на Министерството на туризма става ясно, че от 2014 г. до момента общият брой на отписаните туроператори е 15. През 2014 г. те са били 9, 2015 г. - 4, а през 2016 г. и 2017 г. по един, ако не броим последния случай с фалиралата „София тур и Холидей“. Сред основните мотиви за заличаване и прекратяване на дейност, посочени от туристическото ведомство, са, че въпросните дружества са работели без действаща застраховка или пък те сами са пуснали молба да бъдат заличени поради прекратяване на дейност, както и заради „други системни нарушения на Закона за туризма“.

Припомняме, че във вторник вечерта (19 декември) от бранша съобщиха за поредния туроператор, който е фалирал, и то дни преди най-чаканите празници в годината, когато традиционно голям брой хора тръгват на път. Спешната проверка на Министерството показала, че фирма „София тур и Холидей“ ЕООД има валидна застраховка, сключена само преди дни - на 11 декември 2017 г., със ЗАД „Алианц - България“, като полицата е влязла в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г. Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 млн. лв., а според подадената към Министерството на туризма информация за полицата лимитът на обезщетението е за 450 хил. лв.

Пред журналисти ресорният министър Николина Ангелкова заяви, че се издирва собственикът некоректния туроператор.

Стана ясно, че към момента няма информация обаче какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети, поясни Ангелкова. Тя посочи още, че това може да забави процедурата по изплащане на обезщетенията, която може да стартира, след като се съберат необходимите документи, свързани с броя на потърпевшите.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.