Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг публикува свой коментар в The Wall Street Journal, в който в рамките само на 1000 думи защитава компанията си и опровергава твърденията, че тя продава лични данни на потребители на рекламодателите си.
Целта на статията е да обясни рекламния модел на Facebook и начина, по който борави с персонална информация.
Според Зукърбърг липсата на такса за използване на социалната мрежа е породило объркването по отношение на това как се издържа тя.
"При една обичайна трансакция, вие плащате на една компания за продукт или услуга, които тя предоставя. Тук услугата е безплатна. Ние работим отделно с рекламодателите, за да ви показваме реклами, които ви интересуват. Този модел може да бъде труден за разбиране, а хората не се доверяват на неща, които не разбират", пише милиардерът.
"Понякога потребителите смятат, че правим неща, които не правим. Например, ние не продаваме лични данни, въпреки че често се твърди, че го вършим", допълва той.
По думите на Зукърбърг продаването на информация би било "против нашите бизнес интереси, защото ще намали уникалната стойност на нашата услуга за рекламодателите". Той пише още, че компанията е "силно ангажирана" със защитата на лични данни.
Facebook стана обект на остри критики заради редица скандали миналата година, най-големият сред които бе този с консултантската компания Cambridge Analytica. Оказа се, че тя е имала достъп до данните на 87 млн. души, които е използвала, за да манипулира мнения.
Фактът, че текстът на Зукърбърг е публикуван в The Wall Street Journal, е показателен - основната аудитория на вестника се формира от бизнесмени, инвеститори, предприемачи. А акциите на Facebook поевтиняха с близо 20% от разкритията за Cambridge Analytica насам.
Коментари