Ръководството на Facebook е обсъждало план, според който да иска от компании по 250 000 долара в замяна на достъп до данни на потребители. Предложението е било направено през 2012 г. и в последствие отхвърлено. Това показват съдебни документи, цитирани от The Guardian.
Документите показват, че през 2012 г. и 2013 г. екип на социалната мрежа е разисквал как да използва достъпа до данни, за да получава по-високи приходи от големите рекламодатели. По същото време Facebook решава да промени начина, по който трети лица могат да получават този достъп – на практика затваряйки пътя, по който Cambridge Analytica се е добрала до данните на милиони хора.
Припомняме, че през декември Италия глоби социалната мрежа с 10 млн. евро по обвинения, че компанията е продала данни на свои потребители, без да ги информира коректно.
Тогава италианските власти заявиха, че Facebook е подвела потребителите да се регистрират на платформата си, без да им обясни незабавно и по адекватен начин, че данните им ще се събират с търговски цели.
Коментари