Не от вчера музикалните издатели и продуценти са във война с Google и YouTube, обвинявайки платформата за това че с публикуването на музикални видеоклипове и албуми ги ощетява финансово. Истината обаче изглежда е малко по-различна. Това разбираме от CNET и публикация на бизнес мениджъра на YouTube Робърт Кинкл, съобщава Kaldata.
Платформата за видеосподеляне е платила един милиард долара през за последната година от приходи от реклама на музикалната индустрия.
„И това е само началото. С все повече долари, идващи, придвижващи се от телевизията, радиото и печатните медии към онлайн услугите, музикалната индустрия ще генерира дори повече приходи от реклама. В бъдеще, музикалният бизнес получава възможността да изглежда много повече като телевизия, където абонаментните схеми и рекламата допринасят общо колкото приходите от дигиталните и физически продажби“, пише Кинкл.
Джоан Солман от CNET коментира, че последната година е белязана от непреставащи битки между онлайн платформата и музикалната индустрия, като те обвиниха компанията на Google, че стриймингът е оказал негативно влияние над дигиталните продажби, докато приходите от реклама в платформи, като YouTube са били „незначителни“ и далеч по-малки от тези, доставяни от другите музикални услуги. Това стана повод за най-голямата компания, защитаваща правата на музикалните издатели да подемат широкомащабна кампания, в която се включиха и други асоциации, които искаха от YouTube повече пари. Според тях ръстът в приходите от реклама не отговаряли на ръста в безплатното слушане. От компанията се защитиха, че отсрещната страна не забелязват настъпващата промяна, свидетелстваща за преход от продажбата на албуми и песни към абонаментните планове, позволяващи слушането и гледането на музика чрез представянето на рекламно съдържание.
Коментари