Тийнейджърите използват повече и по-различни социални мрежи в сравнение с родителите си - Snapchat, Vine, Periscoper, Instagram. Но въпреки че от доста време насам не е сред "готините", Facebook остава най-предпочитаният сайт от младите хора. Те го използват с интензивността, с която са го правили през 2014 година и значително по-често от която и да е друга социална платформа с изключение на YouTube, сочи ново проучване на компанията за изследвания в областта на технологиите Forrester.
За разлика от това, само 50% от анкетираните използват Instagram, Twitter и Snapchat, пише The Telegraph.
Около 60 на сто от потребителите на възраст между 12 и 17 години заявяват, че Facebook е сайтът, който използват най-често. Над 30 на сто посочват, че са в социалната мрежа през цялото време, което надхвърля казаното за която й да е друга страница.
В контраст с интензивната употреба, отделно проучване върху фактора „доколко сайтът е готин“ води до различни резултати. При подреждане на социалните медии по скала от 1 (никак не е готина) до 5 (абсолютно година) Facebook попада на 7 място след Whatsapp, Twitter, Vine, Instagram, Snapchat и YouTube. Само Tumbr, Pinterest и Google+ стоят по-ниско от Facebook.
Няма категорично обяснение на факта, че тийнейджърите продължават да използват Facebook, въпреки че го смятат за старомоден. Една от графиките в доклада все пак показва вероятната причина. Facebook е подреден на трето място като най-важен инструмент за поддържане на контакт с приятели. Само Snapchat и Instagram са над Facebook в тази класация. Това отразява стратегията на най-голямата социална мрежа да бъде инструмент за комуникация, без който не можем да живеем, по възможност замествайки нуждата от телефонни номера.
Коментари