Продажбите на компютърни монитори като цяло намаляват от 2010 г. насам и на този фон производителите се насочиха към нишови продукти, в частност за геймърите, където се наблюдава ръст. Това отбелязва нов анализ на TrendForce, цитиран от TechNews.
Сегментът на геймърските монитори расте вече няколко поредни тримесечия и тази тенденция ще се запази и занапред. В рамките на настоящата година се очаква увеличение на продажбите с 40% до 3,5-3,7 млн. броя.
През миналата година са продадени 2,5 млн. геймърски монитора, или два пъти повече отколкото през 2016 г. При това, към този сегмент от пазара TrendForce отнася само мониторите с кадрова честота над 100Hz, т.е. анализът не отчита някои модели, ползвани за игри.
Лидер на пазара на геймърски монитори е тайванската компания Asus, делът на която през миналата година възлиза на 30% от всички продажби. В топ 5 попадат още BenQ, AOC, Philips и Samsung.
Прави впечатление, че през миналата година Samsung е увеличила пазарния си дял до 13%, в сравнение с 5% година по-рано. Анализаторите от TrendForce изтъкват и ръста на тайванския производител MSI, но не разкриват точни данни за продажбите и пазарния дял.
Коментари