Sharp планира мащабно корпоративно преструктуриране, с което цели да си възвърне печалбите и доверието на потребители в марката като световен доставчик на иновативна потребителска електроника. Това заяви в понеделник изпълнителеният директор на компанията Тай Дженг-ву, който пое управлението след придобиването ѝ от страна на Foxconn по-рано тази година.
„Моята мисия като лидер на Sharp е да изправя компанията на крака, без да губя време“, каза Дженг-ву, цитиран от The Wall Street Journal.
По думите му Sharp ще инвестира агресивно в научноизследователска и развойна дейност, a Foxconn ще осигурява компоненти за производство. Той добави още, че е необходимо преструктуриране, което включва и намаляване на работната сила. Съкращенията на работните места ще засегнат главно чуждестранните клонове на Sharp.
Компанията изпадна в дълбока финансова криза преди няколко години, тъй като започна да разчита основно на бизнеса си с дисплей-панели, който се оказа ненадежден поради бързо променящите се параметри на екрани на смартфоните. Преди да бъде продадена цялата компания, са били пускани за продан акции и активи, както и правата за продажба на електроуреди с марка Sharp.
“Искаме да полираме името на компанията и да го направим отново значимо в световен мащаб“, каза Дженг-ву.
Японският производител на електроника Sharp беше купен от тайванския гигант Foxconn през февруари тази година. Сделката, която превърна Sharp в първия голям японски производител на техника в собственост на чужд инвеститор, беше на стойност 6,2 млрд. долара.
Коментари