Макар ожесточено да си съперничат в много технологични ниши, гигантите Samsung и Apple са и партньори, пише Bloomberg.
Южнокорейската компания е сформирала нов екип, който да се фокусира върху екраните за конкурента му. Подразделението за производство на дисплеи Samsung Display е събрало 200 от служителите си, за да работят изключително за Apple. Екипът е бил сформиран на 1 април и се занимава единствено с поръчките на компанията от Купертино, включително за MacBook и iPad.
Samsung продава дисплеи на Apple от години и е главен доставчик на екраните за iPad.
Отношенията между двете компании са сложни. От години те водят съдебни дела по целия свят за нарушени патентни права. Миналата година Apple и Samsung най-накрая решиха да прекратят съдебните си спорове извън САЩ след години на обвинения и милиони долари за адвокати и такси.
Двата технологични гиганта водят сурова битка за няколко пазарни ниши – смартфони, таблети, а сега и носими устройства. Съперничеството е най-яростно по отношение на смартфоните. Всяко тримесечие както Apple, така и Samsung се стремят да надминат конкурента си по брой на доставките. Apple изпрати силна година, благодарение на iPhone 6 и iPhone 6 Plus, но Samsung все още е главна сила на световния мобилен пазар, а преди дни представи новите си знакови продукти – смартфоните Galaxy S6 и Galaxy S6 Edge.
В същото време двете компании са и сътрудници. Samsung беше изключителен доставчик на процесорите за iPad и iPhone години наред, преди Apple да реши да прехвърли част от поръчките си на тайванския производител Semiconductior Manufacturing. С други думи Apple е безжалостен съперник на Samsung, но пък разчита на него. Samsung, от своя страна, има възможност да печели от продажбите на конкурента си.
Коментари