Когато емоционалният робот Пепър на японската технологична компания и мобилен оператор Softbank беше пуснат в продажба миналата година, всички струващи 1000 и 1600 долара машини бяха продадени за една минутa. Компанията подготвя Пепър за различни бизнес приложения и скоро ще го изпробва в собствената си област, пише TheNextWeb.
Softbank е обявила, че в края на март ще бъде открит магазин за телефони, обслужван само от роботи Пепър. Машините ще са в състояние да дадат съвет на клиентите, да проведат кратък разговор и да подпишат договор.
Пепър, който функционира с базирана в облак платформа за изкуствен интелект, е способен да имитира езика на човешкото тяло. Той вече обслужва първите си клиенти в магазини на Nestle в Япония.
Магазинът за телефони ще бъде експериментален и ще работи за ограничен период на време. Компанията посочва обаче, че ще внедри 2000 робота Пепър в собствената си търговска мрежа в края на март.
В допълнение Bloomberg съобщава, че на 22 февруари Softbank ще стартира платформа за приложения за фирмите, които използват Пепър. Тя ще предлага софтуер, който помага на робота да общува с клиенти и да проследява поведението им.
По-рано този месец Пепър се споразумя с IBM за интегриране на суперкомпютъра Watson с Пепър. Идеята е когнитивната технология да помогне на робота да разбира по-добре човешки емоции, за да комуникира по-ефективно с потребители, както и да се научи да събира информация от социални медии.
Коментари