Продажбите на таблети намаляха значително през първото тримесечие на годината, като особено чувствителен е спадът при iPad. Това показва анализ на Digitimes Research, цитиран от TechNews.
Като цяло, на пазара са доставени около 44,89 млн. броя таблети в периода януари-март 2016 г., което е с 31,3% по-малко спрямо предходното тримесечие и с 12,1% под резултата за същия период на миналата година.
Най-силно засегната е Apple – продажбите на водещия таблет iPad са намалели с 36,6% и възлизат на 10,2 млн. броя през тримесечието. Устройствата на останалите брандове следат съдбата на iPad, бележейки спад от 36,5% до 18,4 млн. броя, докато при неизвестните производители намалението е с 19,7% до 16,3 млн. броя.
Apple остава най-голям бранд при таблетите с пазарен дял от 22,7%. На второ място е Samsung с 13,8%, а трети – Lenovo с 4,8%. Топ 5 допълват Amazon (4,5%) и Huawei (4,3%). В челната десетка място намират още Asus (2,7%), LG (1,9%), TCL (1,8%), Microsoft (1,6%) и Acer (1,4%).
Най-голям производител на таблети е тайванската компания Foxconn, от заводите на която са излезли 64% от всички подобни устройства през първото тримесечие на 2016 г.
Коментари